5 stereotipi, mainot elektrības piegādātāju

2012. gadā atveroties brīvajam elektroenerģijas tirgum juridiskajām personām un 2015. gadā mājsaimniecībām, visi ieguva brīvību pašiem izvelēties...
Kļūt par klientu

2012. gadā atveroties brīvajam elektroenerģijas tirgum juridiskajām personām un 2015. gadā mājsaimniecībām, visi ieguva brīvību pašiem izvelēties elektroenerģijas tirgotāju. Daži uzņēmumi nolēma uzreiz izmantot šo priekšrocību un, izvērtējot savu patēriņu un piedāvātos tarifus, noslēdza līgumu ar sev tīkamo piegādātāju. Šādi uzņēmumi joprojām aktīvi seko līdzi izmaiņām tirgū un nepieciešamības gadījumā salīdzinoši viegli maina elektrības piegādātāju, līdzīgi kā mobilo operatoru vai interneta piegādātāju. Šāda proaktīva rīcība ļauj taupīt elektroenerģiju, optimizēt savas izmaksas un ieekonomēto naudu investēt uzņēmuma attīstībā.

Taču ir kompānijas, kuras no elektrības piegādātāja nomaiņas attur vairāki faktori: ieradums, vāja informētība vai arī stereotipi, ar kuriem esam personīgi saskarušies un kurus pavisam noteikti gribam kliedēt.

1. Mainot elektrības piegādātāju, ir jāmaina arī tehniskais nodrošinājums
Elektroenerģijas tirgotāja maiņas gadījumā uzņēmumam nav jāvelk jauni vadi vai jāmaina skaitītājs. Kopumā tehniskais nodrošinājums paliek bez izmaiņām, jo piegādātāja maiņa tiek īstenota, vienkārši reģistrējot informāciju AS “Sadales tīkls” par elektroenerģijas tirgotāja maiņu ar konkrēto datumu.

2. Pārslēdzot līgumu, iespējami elektroenerģijas padeves pārtraukumi
Piegādātāja maiņas gadījumā klientam turpināsies elektroenerģijas piegāde atbilstoši Elektroenerģijas tirdzniecības un lietošanas noteikumiem. Ja gadījumā starp lietotāju un esošo elektroenerģijas tirgotāju jebkādu iemeslu dēl tiek pārtraukts līgums, tad elektroenerģijas nepārtrauktu fizisko piegādi nodrošinās elektroenerģijas tirgotājs, kurš nodrošina pēdējās garantētās piegādes pakalpojumu — līdz brīdim, kad lietotājs vienosies ar jaunu elektroenerģijas tirgotāju par turpmāku sadarbību.

3. Mainīt elektroenerģijas piegādātāju ir grūti
Šodien elektroenerģijas kompānijas atviegloja pieteikšanās procesu līdz vienkāršam “jā” e-pasta sarakstē vai telefonsarunā. Turpmākās formalitātes parasti nokārto pats elektrības tirgotājs. Piemēram, ja vēlaties mainīt elektroenerģijas piegādātāju uz Senergo, tad pēc konsultācijas ar mūsu speciālistu un atbilstoši elektroenerģijas patēriņam izstrādāta individuāla tarifa plāna izvēles nosūtiet informāciju uz info@senergo.lv vai zvaniet uz klientu servisu +371 6777 5577. Mēs paši informēsim iepriekšējo tirgotāju un AS “Sadales tīkls” par tirgotāja maiņu.

4. Mainīt elektroenerģijas piegādātāju ir dārgi
Elektroenerģijas tirgotāju iespējams mainīt tik bieži, cik jūsu uzņēmums uzskata par nepieciešamu. Tomēr, ja sadarbību ar kārtējo piegādāju vēlaties lauzt pirms līguma termiņa beigām, iesakām izpētīt un piefiksēt nosacījumus, kuri būs jāizpilda šajā gadījumā.

5. Izvēloties citu elektrības piegādātāju, mainīsies rēķinu saņemšanas kārtība un saturs
Gluži otrādi: visi nosacījumi saglabāsies, ja vien lietotājs pats negribēs mainīt, piemēram, rēķinu saņemšanas veidu (tikai elektroniski vai tikai pa pastu). Turklāt uzņēmumiem ir iespēja saņemt dalītus rēķinus, atsevišķi saņemot rēķinu no elektroenerģijas tirgotāja par elektroenerģijas pozīciju un atsevišķi no AS “Sadales tīkls” par sadales sistēmas pakalpojumiem un OIK pozīcijām.

Tevi varētu interesēt

augusts 20, 2020
5 visbiežāk ikdienā pieļautās elektrodrošības kļūdas

Kad runa ir par elektrodrošību, daudziem nākas atzīt, ka nav līdz galam informēti vai neievēro visus ieteicamos drošības....

Lasīt visu
envelopephone-handsetmap-marker linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram